• 100% tevredenheid gegarandeerd!
  • Kantoorautomatisering: Microsoft Office
  • ICT team: 24x7training™

Cursusoverzicht OneDrive 365 voor Bedrijven

 

QM-afbeelding8

Microsoft OneDrive voor bedrijven

lgoo-quality-mentor-transparent-copy

INSCHRIJVEN & PRIJS

Vanaf In-Company prijs: 1250,- tot 1750,-. (Afhankelijk van aantal deelnemers).

 

Incl. toegang tot een collectie van 500 Online training video’s.

Incl. 60 dagen helpdesk.

Incl. kennistest analyse. Voor en na de training.

Trainingsoverzicht OneDrive 365 voor
Bedrijven

Schrijf u in voor de Microsoft OneDrive voor bedrijven van Quality Mentor. In deze cursus leert u werken met Microsoft OneDrive 365 voor eindgebruikers. Microsoft OneDrive voor Bedrijven is uw professionele documentbibliotheek waarmee u bestanden en documenten online kunt opslaan, beheren en bewerken.

Door een mix van praktische labs en interactieve lezingen, leert u hoe u bestanden en mappen kunt uploaden, kopiëren, verwijderen en downloaden en hoe u kunt integreren met Office Online.

Doelgroep:

Leerdoelen:

Na het voltooien van deze cursus bent u in staat om:

  • Organiseer bestanden en vind wat u nodig hebt met mappen, zoeken en filters.
  • Upload en deel bestanden met een paar personen of met uw hele organisatie.
  • Beheer eerdere bestandsversies en herstel verwijderde bestanden.
  • Synchroniseer uw OneDrive-bestanden met uw computer en werk offline.

Microsoft OneDrive voor bedrijven

 

OneDrive is onderdeel van het Office 365 pakket van Microsoft en het uitgebreidere Microsoft 365 pakket. Samen met de applicaties Teams en SharePoint (ook in dit pakket) kunnen uw medewerkers op een eenvoudige manier samenwerken door bestanden en informatie uit te wisselen. Hoe dit werkt, staat hieronder beschreven.

Vrijblijvend adviesgesprek met Maurice

Microsoft onedrive voor bedrijven

INSCHRIJVEN & PRIJS

Vanaf In-Company prijs: 1250,- tot 1750,-. (Afhankelijk van aantal deelnemers).

Incl. toegang tot een collectie van 500 Online training video’s.

Incl. 60 dagen helpdesk.

Incl. kennistest analyse. Voor en na de training.

  Samenwerken met Office 365

Laten we beginnen met Microsoft Teams. In deze applicatie kunnen eenvoudig teams en kanalen worden gemaakt voor projectgroepen of overlegvormen binnen een organisatie. Van het gecreëerde team wordt een site gemaakt in SharePoint. Bestanden opgeslagen op de SharePoint site kunnen vervolgens worden geüpload in Teams. Teams beschikt over een chatsysteem, daarom kan er in het betreffende team een bericht worden geplaatst voor alle leden van het team (bijvoorbeeld de leden van de projectgroep of deelnemers van de vergadering) dat het document klaarstaat om bekeken of bewerkt te worden.

Verder kunt u met Teams online vergaderen. Wanneer u externe mensen wilt laten deelnemen aan een vergadering, stuurt u ze eenvoudigweg een link. Tijdens het videobellen of een online vergadering kunt u uw scherm delen. Bijvoorbeeld om een document op uw computer te tonen, of om iets uit te leggen aan degene met wie u belt c.q. vergadert.

SharePoint is voornamelijk bedoeld voor het delen van bestanden. Dit kan binnen uw organisatie, maar ook met externe personen. U stelt zelf op eenvoudige wijze de machtigingen in voor toegang tot de bestanden. Bestanden opgeslagen in SharePoint, kunnen door meerdere personen tegelijkertijd worden bewerkt.

Microsoft OneDrive voor bedrijven is, net als SharePoint, opslag in de cloud. Alleen zijn bestanden die u hierin plaatst, niet ter inzage voor anderen. Zij kunnen deze pas zien als u ze deelt. U kunt hierin uw documenten plaatsen die voor u persoonlijk zijn, of documenten waar u in werkt maar die nog niet klaar zijn om gedeeld te worden. U kunt per bestand of per folder aangeven of u deze wilt delen. Gebruikte u in het verleden online diensten zoals bijvoorbeeld WeTransfer om bestanden te versturen die te groot waren om te mailen, dan deelt u nu eenvoudig en veilig een link in uw OneDrive.

U ziet dat iedere van deze drie genoemde applicaties zo zijn eigen voordelen heeft.  Om er het meest efficiënt mee te werken, is het wellicht goed om een cursus Office 365 te volgen, of een Microsoft OneDrive training.

 Trainingsmogelijkheden

Quality Mentor biedt diverse mogelijkheden voor een cursus Office 365. Zo zijn er de maatwerktrainingen, zowel op basisniveau voor mensen die aan de slag gaan met Office 365 als voor gevorderden die het officepakket al redelijk eigen zijn. Deze trainingen worden gegeven middels klassikale bijeenkomsten bij u op locatie als ook online waarbij een webinair gevolgd kan worden. De duur van de training is afhankelijk van de gekozen module.

Individuele training kan uiteraard ook, daarvoor bieden wij de volgende opties:

Online spreekuur

Hierbij krijgt uw medewerker online les in sessies van één uur per keer.

Thuiskantoor trainingssessies

Deze training is eveneens online en zeer geschikt voor mensen die graag goed (of beter) met Office 365 willen leren werken, maar weinig tijd beschikbaar hebben. In deze vorm van cursus hoeft men namelijk slechts één keer per week gedurende 5 minuten online training te volgen. Er wordt dan steeds één onderwerp behandeld.

Tri2Learn Office

Ook deze training is online en hierin worden de applicaties Word, Excel, Outlook en Teams behandeld. Voorafgaand aan de training wordt d.m.v. een nulmeting de kennisgraad van de cursist getest en de leerstof wordt aan deze kennisgraad aangepast. Gedurende 12 maanden krijgt de cursist dan de gelegenheid om de leerstof online te bestuderen en te oefenen, waarna een eindtest wordt afgenomen.

Overstappen van Microsoft Office naar Office/Microsoft 365?

Misschien wil uw organisatie u binnenkort overstappen van Microsoft Office on premise naar Office 365 of Microsoft 365 of is dit intussen al gedaan. Office 365 heeft immers veel voordelen ten opzichte van Microsoft Office, zoals:

Bestanden zijn overal beschikbaar

Uw medewerkers kunnen altijd en overal (mits een internetverbinding) bij hun bestanden en kunnen deze bestanden ook delen, zelfs per smartphone.

Flexibel bij wijziging van aantal medewerkers

Daarnaast is Office 365 flexibel. U betaalt per maand of per jaar abonnementsgeld per medewerker die het pakket gebruikt. Bij groei of krimp van het aantal medewerkers kunt u dit heel eenvoudig aanpassen. Updates van de software zijn in het abonnement inbegrepen.

Flexibel in applicaties

U kiest zelf wie van de medewerkers beschikking krijgen over welke beschikbare applicaties van het officepakket.

Automatische updates van de software

Updates zijn inbegrepen en worden automatisch op de achtergrond door Microsoft verzorg.

Is uw interesse gewekt om over te stappen? Lees verder.

DailyDrive

Quality Mentor biedt de optie DailyDrive, waarmee Microsoft 365 snel en soepel kan worden geïmplementeerd. Ook als uw organisatie al is overgestapt is naar Microsoft 365, heeft DailyDrive vele voordelen. Het biedt namelijk niet alleen een kortere implementatietijd, maar ook zijn inbegrepen: Intranet, een document management system en online trainingen. Zo weet u zeker dat uw investering in Microsoft 365 het geldt waard is.

Neemt u vrijblijvend contact op voor meer informatie en een demo.

Zij hebben reeds hun IT-doelen behaald.